Vores kommunikation forgår pr. mail. Husk at melde til kontoret, hvis du skifter mailadresse: mail@hoegsbro-holm.dk
05/09/2023 Kl. 16:09 | Nyhedsbrev september 2023 Fællesarealer og affaldssortering
Vi har netop holdt bestyrelsesmøde, hvor blomsterkrukker, renovering af borde og bænke samt cykeloprydningen var nogle af emnerne. Endnu en gang minder vi om, at vi alle skal sortere affaldet rigtigt. Københavns Kommune har et øje på hver finger og renovationsarbejderne efterkontrollerer, om vi har sorterer korrekt. Læs om korrekt affaldsortering her.
27/05/2023 Kl. 17:05 | Loppemarked lørdag 3. juni 2023
Vi afholder Loppemarked i haven mod Adelgade lørdag 3. juni 2023 kl. 11-15. LÆS MERE HER
21/03/2023 Kl. 21:03 | Nyhedsbrev marts 2023. Nyt fra bestyrelsen
Nyt fra bestyrelsen: Vi er ved at forberede den kommende generalforsamling til mandag den 17. april. Vi kan oplyse, at regnskabet 2022 har overholdt budgettet. Med hensyn til 2023, vil vi foreslå en forhøjelse med 4%. Desuden har vi besluttet at nedtage de forskellige coronatiltag. Vedrørende affaldssorteringen: Vi kan desværre konstatere, at mange beboere ikke overholder reglerne for affaldssortering. Specielt i papcontaineren bliver der smidt papkasser, som ikke er skilt ad eller presset sammen, og der ender desværre også flamingo og andre ting i papcontaineren. Dette er er ikke tilladt og vi risikerer bøder og ekstra udgifter i forbindelse med tømning. Vi skal derfor opfordre alle til at bruge de ekstra to minutter på at skille papkasser ad og sortere det rigtigt. Der sidder en vejledning på giftskabet i renovationsområdet. Læs nyhedsbrevet her.
25/01/2023 Kl. 20:01 | Nyhedsbrev 25. januar 2023. Der er ingen varme på radiatorerne
Status 25. januar kl. 19. Frank Walhøj melder, at Hofor ikke kan oplyse, hvornår der igen kommer varme på radiatorerne.
08/12/2022 Kl. 10:12 | Nyhedsbrev 7. december 2022 Midlertidig ordning for storskrald
Som opfølgning på seneste nyhedsbrev, hvor det blev meddelt, at Kommunen har valgt at hjemtage den tidligere storskraldscontainer, har de to ejerforeninger valgt at gå sammen om midlertidigt at lave en ny storskraldsordning. Vi har således bestilt en container i lighed med den gamle, som er beregnet til bortkørsel af storskrald (dog kun stort brandbart materiale). Det betyder, at beboerne igen har mulighed for at henstille effekter ved containeren, hvorefter Frank Walhøj vil sikre, at denne fyldes på korrekt vis. Læs nyhedsbrevet her
23/11/2022 Kl. 15:11 | Nyhedsbrev 23. november 2022 med nyt om bl.a. storskrald og brugen af skakten til affald
Der har netop været afholdt bestyrelsesmøde. Nyhedsbrevet fortæller om bestyrelsens sammensætning, status for økonomien, situationen omkring storskrald, rengøring og om korrekt sortering af affald til skakten. Hvis vi ikke sorterer korrekt, risikerer vi, at kommunen lukker skakterne. Læs nyhedsbrevet her. En vejledning affaldssortering findes her på hjemmesiden.
15/11/2022 Kl. 14:11 | Nyhedsbrev 15. november 2022. Kommunen har ophævet den nuværende ordning med storskrald
Kommen har ophævet ordningen med at vi kan have en storskraldcontainer. Vi er nu i dialog med de andre foreninger i gården om at opføre et fælles skur til storskrald, idet Kommunen ikke vil hente storskrald, hvis det ligger mere end op til 20 meter fra kørevej. Det vil vare ca. 1 år, da det kræver byggetilladelse. Lige nu har beboerne ikke mulighed for at henstille storskrald i gården. Vi henviser til, at man bortskaffer storskrald på de kommunale genbrugsstationer. Bestyrelsen arbejder på at finde en midlertidig løsning. Indtil videre håber vi, at alle lejere og ejere vil respektere, at storskraldordningen er suspenderet. Læs nyhedsbrevet her.
Såfremt vi finder en løsning, vil vi orientere nærmere.
16/09/2022 Kl. 19:09 | Nyhedsbrev 16. september med status for forbedringer
En af årets store opgaver er rensning af køkkenfaldstammer. Dette arbejde pågår. Der er igangsat malerudbedring i opgangene efter installation af Fibernet. Desuden sker der en opmaling af de tre porte mod Adelgade. Vedrørende ovenlysvinduerne i Sølvgade 13-17 har vi modtaget oplæg fra vores rådgiver og meddelt, at de gerne må gå videre, så vi kan få arbejdet prissat. Altangruppen efterlyser flere gode kræfter. Læs mere i Nyhedsbrevet.
09/08/2022 Kl. 20:08 | Varsling om rensning af køkkenfaldstammer
Vedr. Rensning af køkkenfaldstammer
Hermed fremsendes varslingsskrivelse fra Triton VVS & Kloak, idet der skal renses køkkenfaldstammer 5. september til 15 september. For at opnå det bedste resultat og undgå skader, bedes alle overholde varslingen. I tilfælde af at lejligheden er udlejet, er det vigtigt, at ejer giver besked til brugeren af lejligheden. Læs Nyhedsbrevet her.
30/06/2022 Kl. 21:06 | Nyhedsbrev 30. juni 2022 om rengøring og færdiggørelse af fibernet
Bestyrelsen arbejder på at forbedre rengøringsstandarden. Fibernet i ejendommen er afsluttet, og vi mangler kun noget pletmaling i opgangene. Læs nyhedsbrevet her.
23/06/2022 Kl. 16:06 | Nyhedsbrev 20. juni 2022. Bestyrelsens initiativer efter generalforsamlingen
Efter generalforsamlingen har bestyrelsen igangsat en række af de initiativer, som blev aftalt. Altangruppen arbejder på det videre forløb og vil vende tilbage senere med orientering om dette. Som det blev nævnt på generalforsamlingen, er der oprettet en Facebookgruppe for ejendommen, som hedder: ”Kronprinsessegaarden I”. Læs mere i nyhedsbrevet. Se også link til den nye Facebookgruppe.
04/06/2022 Kl. 10:06 | Nyhedsbrev 3. juni 2022. Referat fra informationsmøde om altaner 18. maj
På vegne af altangruppen er hermed referat fra altanmødet afholdt den 18. maj 2022. Altangruppen oplyser, at man vil evaluerer input fra mødet og vil vende tilbage senere om det videre forløb. Se referatet her.
04/05/2022 Kl. 14:05 | Information fra Fiberby om tilslutning til fibernet
Læs her det materiale, som er blevet omdelt til alle beboere med information fra Fiberby om tilslutning til fibernet. Det er et nyhedsbrev med en velkomst og praktisk information om tilslutning til fibernettet
03/05/2022 Kl. 15:05 | Altangruppen indbyder til møde om altaner 18. maj kl. 17
På vegne af altangruppen udsendes vedhæftede invitation og materiale vedrørende altaner. Bemærk, at der også er et link til en hjemmeside, som altangruppen har oprettet. Læs to nyhedsbreve om altaner her.
02/05/2022 Kl. 11:05 | Nyhedsbrev 29. april 2022 Reparation af betonen på kældertrapper m.v.
Som aftalt på generalforsamlingen, er mureren nu klar til at starte op med lettere reparation på betonen på kældertrapper m.v. Arbejdet påbegyndes mandag den 9. maj, hvis vejret arter sig. Der kan, medens arbejdet står på, være nogle støjgener og trappearealerne kan i perioden være lidt vanskelige at benytte. Såfremt mureren har opsat afspærring, vil vi håbe, at beboerne vil respektere dette, hvis mørtlen/cementen har brug for at tørre. Læs nyhedsbrevet her.
27/04/2022 Kl. 13:04 | Nyhedsbrev 27. april 2022 med status for installation af fibernet
Nyhedsbrevet indeholder en status fra vores rådgiver Peter Jahn & Partnere om installationen af fibernet og forløbet frem til 10. maj, hvor fibernettet tilsluttes Fiberby. Læs Nyhedsbrevet her.
18/03/2022 Kl. 12:03 | Nyhedsbrev 18. marts 2022 med oplysninger om installation af fibernet
Det er med glæde, at vi kan meddele, at Fiberby nu vil påbegynde installationen af fibernet i ejendommen. De første arbejder er udført, idet fiberen er ført frem til bygningen og nu begynder arbejdet i bygningen og senere i de enkelte lejligheder. Se materiale under Nyhedsbreve fra vores rådgiver Peter Jahn & Partnere samt varslingsskrivelse fra elektrikerfirmaet SIF, som er underleverandør til Fiberby. Se desuden tidsplan, hvoraf det fremgår, at arbejdet nu påbegyndes i kældre og i opgange og efter påske begynder det i de enkelte lejligheder.
15/03/2022 Kl. 16:03 | Nyhedsbrev 12. marts 2022 om generalforsamling 5. april kl. 18:30
Generalforsamlingen afholdes 5. april kl. 18:30. Vi udsender indbydelse i henhold til vedtægterne. Se nyhedsbrevet her.
14/01/2022 Kl. 15:01 | Nyhedsbrev 14. januar 2022 om altanprojektet og fibernet
Se nyhedsbrevet om status for altanprojektet og installation af fibernet. Installationen starter ultimo marts. Se nyhedsbrevet her.
04/11/2021 Kl. 17:11 | Nyhedsbrev 3. november 2021
Nyhedsbrevet fortæller om den nye bestyrelse, arbejdet med den langsigtede vedligeholdelse, kontrakten med Fiberby og et kommende møde med altangruppen. Læs mere her.
14/09/2021 Kl. 19:09 | Nyhedsbrev 14. september 2021
Uddybende forklaring af formandsskiftet, med afsnittet pkt. 2 fra referatet fra bestyrelsesmødet d. 9 august 2021. Se nyhedsbrevet her.
13/09/2021 Kl. 21:09 | Nyhedsbrev 9. september 2021
Orientering om dato for næste generalforsamling. Se nyhedsbrevet her
25/08/2021 Kl. 20:08 | Nyhedsbrev 23. august 2021
Omhandler formandsskiftet, Fiberby, Corona rengrøring, affald, rotter, haven, altangruppen, generalforsamling. Se nyhedsbrevet her
24/06/2021 Kl. 21:06 | Der lukkes for det varme vand mandag 28. juni kl. 9-15
Der lukkes for det varme vand mandag 28. juni kl. 9-15 på grund af den årlige rensning af kedlerne. Frank Walhøj
27/04/2021 Kl. 22:04 | Cykelreglement for bedre orden
Bestyrelsen har udarbejdet et cykelreglement for at skabe bedre orden om parkering af cykler. Vi opfordrer beboerne til at bakke op om det. Se reglementet på siden med Vedtægter og husorden
23/04/2021 Kl. 09:04 | Nyhedsbrev 21. april 2021 om regnskab og kommende generalforsamling
Nyhedsbrevet fortæller om regnskabet for 2020, aktuelle opgaver og om planerne for den kommende generalforsamling under hensyntagen til coronasituationen Se nyhedsbrevet her
05/04/2021 Kl. 16:04 | Nyhedsbrev 30. marts 2021 om vedligeholdelsesopgaver og fibernet
Generalforsamlingen 2021 vil blive tilrettelagt under hensyntagen til Coronasituationen og vi vil fremsende en dato. Et af emnerne vil være vedligeholdelsesplanen. Bestyrelsen har også evalueret kontrakten med Fiberby og fandt flere forhold, hvor der manglede en klarere definition. Vi arbejder på en samlet oversigt om proces og revideret budget til forelæggelse på generalforsamlingen. Derfor er opkrævning af ekstrabetaling sat i bero. Se Nyhedsbrevet her.
08/03/2021 Kl. 08:03 | Ingen varmt brugsvand mandag 8. marts 2021
En af varmvandsbeholderne er ude af drift. Derfor er der ingen varmt brugsvand mandag morgen. VVS-installatøren er tilkaldt. Frank Walhøj
30/01/2021 Kl. 09:01 | Ventilationen suger ikke i 47, 49 og 51
Et relæ fungerer ikke længere i det centrale system. Derfor suger ventilationen ikke i 47, 49 og 51. Det forventes udbedret tirsdag 2. februar 2021. Frank Walhøj
04/12/2020 Kl. 15:12 | Nyhedsbrev 4. december 2020 om korttidsudlejning, herunder også Airbnb, under coronavirus
Myndighederne beder alle om at begrænse antallet af kontakter og kun omgås i de samme mindre grupper. I bedes derfor hjælpe os med at vise hensyn. Vi vil derfor gerne opfordre alle beboere i ejendommen til at undgå al korttidsudlejning, herunder også Airbnb, så længe vi har en situation med corona. Læs Nyhedsbrevet her.
27/11/2020 Kl. 17:11 | Nyhedsbrev 27. november 2020 om fibernet og initiativer vedr. covid19-smitten
Vi har arbejdet på at få klarhed over de sidste detaljer i kontrakten om fibernet, så der ikke skjuler sig nogle overraskelser. De økonomiske konsekvenser af at få det bedste resultat, er vi ved at opgøre. Planen var at opkræve særbidraget 1. oktober, men det har vi sat i bero. I stedet vil vi opkræve særbidraget over tre måneder fra 1. januar. For at begrænse udbredelsen af covid19-smitten, har vi opsat dispensere og holder med engangshandsker i fællesvaskeriet. Beskyt dig selv og andre. Se Nyhedsbrevet her.
28/10/2020 Kl. 09:10 | Lukning for centralvarmeanlægget onsdag 28. oktober 2020 formiddag
Det er desværre nødvendigt at lukke for centralvarmeanlægget i hele ejendommen onsdag 28. oktober 2020 formiddag pga. sprængt radiator. Lukningen vil vare et par timer og anlægget tilsluttes igen, så snart problemet er udbedret.
Frank Walhøj
20/10/2020 Kl. 07:10 | Problemer med varmen tirsdag 20. oktober kl. 7:00
Der er problemer med levering af varme fra HOFOR til centralvarmeanlægget i dag tirsdag morgen 20. oktober. Vi har kontakt til HOFOR og afventer en melding om, hvornår situationen er normal.
Frank Walhøj
10/10/2020 Kl. 16:10 | Nyhedsbrev 6. oktober 2020 om cykler, fibernet, altaner og dørskilte
Læs i Nyhedsbrevet om bestyrelsens fortsatte arbejde med cykelparkeringen og kontrakten med Fiberby. Som opfølgning på generalforsamlingen er der nedsat en altangruppe. Vi arbejder i øjeblikket på en skrivelse til gruppen med diverse kravsspecifikationer fra bestyrelsens og ejendommens side. Se nyhedsbrevet her.
28/09/2020 Kl. 08:09 | Sortering af farligt affald og håndsprit
Vi publicerer her retningslinjer for sortering af farligt affald i henhold til kommunens retningslinjer. Husk at tomme håndspritflasker også er farligt affald. Se retningslinjerne på siden med Vejledninger.
15/07/2020 Kl. 15:07 | Der lukkes for strømmen fredag 17. juli 8:00-16:00
Vedrørende Adelgade 49-51. Det endelige kabel efter strømafbrydelsen skal installeres fredag 17. juli Derfor lukkes for strømmen kl. 8:00-16:00. Nærmere oplysninger hos Frank Walhøj
14/07/2020 Kl. 19:07 | Nyhedsbrev 10. juli 2020 om ny dato for generalforsamlingen
I nyhedsbrevet fortæller vi, at generalforsamlingen gennemføres tirsdag 25. august under coronahensyn. Læs om emner på generalforsamlingen og om at ejendommens el-hovedkabel er blevet udskiftet. Se Nyhedsbrevet her
03/06/2020 Kl. 16:06 | Stor strømafbrydelse 2. juni 2020
Der har fra tirsdag 2. juni kl. 19 til 3 juni kl. 11 være en strømafbrydelse af ejendommen, som skyldes, at hovedforsyningskablet fra Adelgade 49 og ind til bygningen er udtjent. Der er udført en midlertidig strømføring, og et nyt hovedkabel vil snarest blive nedgravet. Forholdene vil blive normaliseret hurtigst muligt.
18/05/2020 Kl. 21:05 | Generalforsamlingen er udsat
Som vi orienterede om i vores nyhedsbrev fra 8. april er generalforsamlingen i Ejerforeningen Kronprinsessegården I udsat til et senere tidspunkt på grund af coronakrisen. En ny dato er endnu ikke fastsat.
Bestyrelsen
16/04/2020 Kl. 22:04 | Spørgeskemaer vedrørende altaner april 2020
Som aftalt på generalforsamlingen i maj 2019 har bestyrelsen påtaget sig at kortlægge interessen for opførelse af eventuelle altaner efter individuelle ønsker. Her kommer spørgeskemaet vedrørende altaner. Skemaet åbnes via link og besvarelsen afsluttes ved at trykke send. Eventuelle spørgsmål kan rettes til medlem af bestyrelsen Jon Jul Jørgensen jon.joergensen@gmail.com. Vi håber, at mange vil deltage. Link "Spørgeskema for altanundersøgelse"
15/04/2020 Kl. 19:04 | Nyhedsbrev 8. april 2020
Nyhedsbrev om planlægningen af den kommende generalforsamling, Tidspunktet er udsat på grund af coronakrisen. Læs om budgettet, arbejdet med altanundersøgelsen, løsning af cykelparkering og forskellige forbedringer. Link til siden med Nyhedsbreve
19/02/2020 Kl. 23:02 | Nyhedsbrev: Seneste nyt fra bestyrelsen
Bestyrelsen har afsluttet projektet med affaldsinddækningen. Vi arbejder nu med fibernet, cykelparkering og en spørgeskemaundersøgelse om altaner, så det kan drøftes på generalforsamlingen. Der er mange håndværkerarbejder i ejendommen. Vi skal tage hensyn til hinanden, så husk opslag med et kontaktnummer. Se Nyhedsbrevet her.
19/11/2019 Kl. 08:11 | Referat af informationsmøde om fibernet onsdag den 30. oktober 2019
Referatet fra informationsmødet 30. oktober 2019 om fibernet kan nu læses på siden Rapporter.
04/11/2019 Kl. 19:11 | Retningslinjer ved ny brandsikker hoveddør ud til trappeopgangen
Bestyrelsen har nu udarbejdet retningslinjer ved ejernes udskiftning af brandsikker hoveddør ud til trappeopgangen, jævnfør husordenens par. 36: "Ejendommens ydre omfatter også hoveddøre fra lejligheden ud til trappeopgangen. Døre må kun udskiftet efter bestyrelsens godkendelse og skal ske i materialer og med beslag, som svarer til det oprindelige design". Retningslinjerne kan ses under fanen Vejledninger.
18/10/2019 Kl. 21:10 | Informationsmøde om Fibernet
Onsdag 30. oktober kl. 18 inviterer bestyrelsen beboerne til informationsmøde om Fibernet. Alle vil få en invitation i deres brevkasse med yderligere oplysninger inden mødet.
06/09/2019 Kl. 20:09 | Nyhedsbrev om de opgaver som bestyrelsen arbejder med
Nyhedsbrev om emner som blev behandlet på det netop afholdte bestyrelsesmøde: Rensning af faldstammer, bedre belysning i kælderarealerne, beplantning ved den nye skraldeinddækning, evaluering af cykelparkering, muligt fibernet og spørgeskema om altaner. Læs mere på siden med Nyhedsbreve.
06/06/2019 Kl. 11:06 | Ny revideret husorden
På generalforsamlingen 21. maj 2019 blev vedtaget en ny revideret husorden, som kan læses på siden for ejendommens dokumenter. Husordenen omhandler nu også retningslinjer for ejernes brug af håndværkere i forbindelse med vedligeholdelse og retningslinjer for kortidsudlejning (Airbnb)
15/04/2019 Kl. 20:04 | Porten mod Dronningens Tværgade
Med virkning fra 17. april 2019 har vi fra naboejendommen fået oplyst, at den nye port vil blive sat i drift. Det vil betyde, at man fremover skal benytte sin opgangsnøgle, når man skal ind og ud ad porten. Lejere af parkeringspladser i gården vil modtage særskilt information om adgangsforholdene via mail. /Kristian Nørgaard
12/04/2019 Kl. 20:04 | Rundspørge om cykelparkering
Bestyrelsen arbejder på at forbedre cykelparkeringen på ejendommen. I den forbindelse har vi brug for din hjælp til at vide hvad dit cykelparkeringsbehov er. Derfor håber vi, at du vil bruge 2 minutter på at udfylde skemaet. og returnere det til postkassen i vaskekælderen. Skemaet er uddelt i alle brevkasser. Se også spørgeskemaet på siden med ejendommens dokumenter.
04/04/2019 Kl. 22:04 | Nyhedsbrev 2. april 2019
Nyhedsbrev som forberedelse til den kommende generalforsamling. Dato for den kommende skraldeoverdækning, nyt om port mod Dr. Tværgade, ekstra skyldning på vaskemaskinerne og revideret husorden. Læs Nyhedsbrevet her.
12/02/2019 Kl. 10:02 | Nyhedsbrev 11. februar 2019
Nyhedsbrev om affaldsløsning og port mod Dronningens Tværgade er uddelt til alle beboere. Læs Nyhedsbrevet her
23/11/2018 Kl. 10:11 | Ny trappelift til affald fra nedfaldsskakterne
Sammen med vores naboforening har vi netop anskaffet en ny trappelift til erstatning for den gamle, som er udtjent efter 18 år
. Den kan "gå på trapper", når affaldet skal op fra kældrene. Det betyder, at vi fortsat kan nyde godt af vores nedfaldsskakte og samtidig sikre et godt arbejdsmiljø for vores vicevært Frank Walhøj, på trods af at ejendommen er opført på et tidspunkt, hvor arbejdsmiljø ikke var noget man tænkte på (1957).
12/10/2018 Kl. 13:10 | Større kapacitet i vaskekælderen
Kapaciteten i vaskeriet er øget med en ekstra maskine, Maskine 4, som ikke indgår i reservationsordningen og som derfor kan benyttes umiddelbart, når den er ledig. I afsnittet "Vejledninger" bringer vi anvisninger på at benytte maskinerne bedst muligt og på hvorledes de forskellige programmer vælges. Gode vaner ved brug af vaskeriet giver en fleksibel løsning for alle.
30/08/2018 Kl. 10:08 | Nyhedsbrev 30. august 2018
Nyhedsbrev 30. august er publiceret. Læs om kloakarbejderne, beslutning om køb af ekstra vaskemaskine, om det fortsatte arbejde med regelsættet vedrørende AirBnB, revision af husorden, etablering af skraldeoverdækning samt porten mod Dr. Tværgade - og meget mere. Følg link til Nyhedsbreve.
26/08/2018 Kl. 20:08 | Herreløse cykler
Vi gennemfører i september 2018 en cykeloprydning i haven og i kældrene af herreløse cykler. Alle cykler markeres med et rødt bånd. Hvis båndet ikke er fjernet af ejeren inden udgangen af september måned, vil cyklen blive fjernet. Yderligere oplysninger hos viceværten Frank Walhøj telefon 28 64 17 60.
Bestyrelsen
15/06/2018 Kl. 08:06 | Vedr. Kloakrenovering
Som det blev omtalt på den ordinære generalforsamling er ejendommens kloaker blevet tv-inspiceret og de mangler, der er konstateret, vil nu blive udbedret.
Jeg har fra kloak- og anlægsgartnermester Kalle Madsen fået oplyst, at de påtænker at opstarte arbejdet den 9/7 forskellige steder på ejendommen. Der kan i denne periode være mindre gener med støj og udfordringer med at passere de områder, som er gravet op. Firmaet er instrueret om at foretage ordentlig afspærring og afdækning samt oprydning, når arbejdet er afsluttet.
Administrator
16/05/2018 Kl. 11:05 | HOFOR lukker for det varme vand torsdag 17. maj kl. 8:00
HOFOR melder at de lukker for det varme vand torsdag 17. maj kl. 8:00 til fredag 18. maj kl. 8:00 på grund af fjernvarmearbejde. Frank Walhøj
05/04/2018 Kl. 10:04 | Nyhedsbrev 26. marts 2018
Nyhedsbrev af 26. marts 2018 er publiceret. Emnerne er: Den kommende generalforsamling, Airbnb, opfriskning af maling i Adelgade 47, 49 og 51 samt nyt rengøringsfirma. Følg link til Nyhedsbreve.
23/03/2018 Kl. 13:03 | Kronprinsessegården blev hædret til energisparepris
Kronprinsessegården er ved vores varmemester Frank Walhøj i år blevet nomineret til HOFORs pris "Den Gyldne Termostat 2018", som gives for engageret arbejde med at spare energi i ejendommen og udbrede arbejdet med intelligent energistyring til andre ejendomme også. HOFOR har produceret en video, hvor Frank Walhøj og administrator advokat Kristian Nørgaard fortæller om arbejdet med at spare på energien. En sideeffekt er, at miljøet får det bedre og beboerne får billigere varme. Se videoen her.
02/03/2018 Kl. 15:03 | Nyhedsbrev 6. februar 2018
Nyhedsbrev af 6. februar 2018 er publiceret. Emnerne er: TV-inspektion af kloakker, renovering af elektriske installationer, bedre rengøring af trapper, granskning af aftalen med YouSee og projektet om inddækning af genbrugscontainerne. Følg link til Nyhedsbreve.
13/01/2018 Kl. 13:01 | Hærværk mod indgangspartiet Adelgade 51
Der er inden for den sidste måned tre gange forøvet hærværk mod indgangspartiet ved Adelgade 51. To uger før jul blev juletræet væltet og lyskæden ødelagt. 23. december blev glasset i gadedøren knust med en sten. Skaden blev sikret og udbedret. Dagen efter udbedringen (12. januar) er glasset i gadedøren igen blevet knust med en sten. Skaden er sikret. En beboer blev vækket af støjen kl. tre nat og så en ung mand løbe væk i retning af Sølvgade. Sagerne er meldt til politiet. Eventuelle oplysninger i sagen kan gives til mig. Frank Walhøj
24/11/2017 Kl. 21:11 | Nyhedsbrev 17. november 2017
Nyhedsbrev om kloakeftersyn. AirBnb, renovering af badeværelser og tømrergennemgang. Se nyhedsbrevet her
23/11/2017 Kl. 21:11 | Vejledning om ombygning af badeværelser
Bestyrelsen gør opmærksom på, at bygningsmæssige forskrifter skal overholdes ved ombygning af badeværelser og at det er ejerens ansvar, at det sker på lovlig vis og at badeværelset er tæt. Læs vejledningen her.
04/09/2017 Kl. 10:09 | HOFOR har gennemført test af det kolde vand
HOFOR har her til morgen gennemført en test af koldtvandsforsyningen med et grønt sporstof. HOFOR oplyser at sporstoffet ikke er giftigt. Testen er afsluttet. Frank Walhøj
01/09/2017 Kl. 22:09 | Regler for hundehold
Bestyrelsen har desværre konstateret, at nogle beboere holder hund i lejlighederne, men uden at der er ansøgt hos bestyrelsen på forhånd, som regelsættet foreskriver. Vi opfordrer derfor alle til at huske, at bestyrelsen skal spørges, inden der anskaffes en hund og vi henviser til husorden for hundehold på siden med vedtægter og husorden.
31/08/2017 Kl. 10:08 | Nyhedsbrev om vedligeholdelsesarbejder på ejendommen
Bestyrelsen har netop afholdt møde, hvor vi bl.a. drøftede den løbende vedligeholdelse, det kommende eftersyn af vinduerne i forlængelse af femårseftersynet, hundehold og Airbnb. Læs videre her
31/03/2017 Kl. 19:03 | Nyhedsbrev om Vedligeholdelsesplanen
Vi har udsendt Nyhedsbrev om Vedligeholdelsesplanen i anledning af den kommende generalforsamling, som afholdes 9. maj 2017. Se under Nyhedsbreve.
Bestyrelsen
24/02/2017 Kl. 08:02 | Affaldsspande i haven er ikke til husholdningsaffald
På det seneste er der placeret husholdningsaffald, glas og pap i affaldsspandene i haven ud mod Adelgade. Affaldsspandene er ikke beregnet til denne type affald. I stedet henvises til nedfaldsskakterne og genbrugscontainerne i parkeringsgården. Hvis det ureglementerede affald skyldes en ny beboer, skal jeg minde om disse bestemmelser. Nøgle til nedstyrtningsskakten kan købes hos isenkræmmer Møller og Mammen på hjørnet af Adelgade og Gothersgade.